Ο Γουίλ Ρότζερς διάσημος ηθοποιός στα ‘30s είπε κάτι πολύ σωστό:
«Δεν θα έχεις ποτέ δεύτερη ευκαιρία στην πρώτη εντύπωση»
Σήμερα αυτό ισχύει περισσότερο από ποτέ και να είσαι βέβαιος πως η πρώτη εντύπωση δεν ισχύει μόνο στις τετ-α-τετ επαφές σου αλλά και στον ψηφιακό κόσμο.
Η ιστοσελίδα σου, τα emails και τα social media είναι η προέκταση της επιχείρησής σου στον έξω κόσμο και σίγουρα θέλεις να δείξεις τον καλύτερο εαυτό σου.
Η Αρχική Σελίδα είναι το ιδανικό «μέρος» για να κερδίσεις την πρώτη εντύπωση και μάλιστα με την πρώτη ματιά!
Στατιστικά, η Αρχική Σελίδα έχει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τις υπόλοιπες σελίδες, σχεδόν σε όλα τα websites, γιατί αποτελεί το πιο παλιό link και, επίσης, το πιο διαφημισμένο.
Καλή Αρχική Σελίδα σημαίνει και καλή πρώτη εντύπωση και ...καλή πρώτη εντύπωση σημαίνει ότι έχεις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσεις τον πελάτη.
Βασικά στοιχεία Αρχικής Σελίδας
Υπάρχουν κάποια στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν, οπωσδήποτε, στην Αρχική Σελίδα για να ...επιτελεί, με τον καλύτερο τρόπο, τον σκοπό της.
- Το κατάλληλο logo
Το καλοσχεδιασμένο logo, στο σωστό μέγεθος, στο σωστό σημείο, είναι must.
- Απλή πλοήγηση
Φαντάσου την Αρχική Σελίδα σαν ένα «σημείο συνάντησης» για εκείνους που «χάθηκαν» και ψάχνουν να βρουν τον προσανατολισμό τους. Πρέπει να έχουν σαφείς κατευθύνσεις για το πού πρέπει να πάνε ανάλογα με αυτό που ψάχνουν.
- Micro-copy
Τα ταμπελάκια πλοήγησης και οι τίτλοι είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα micro-copy. Βοηθούν πολύ στο να είναι «δεμένη» η Αρχική Σελίδα σου και δίνουν αμέσως το στίγμα για το ποιοι είστε και τι κάνετε. Για παράδειγμα, αν είσαι web designer αντί να έχεις ένα λινκ «Υπηρεσίες» είναι καλύτερα να έχεις ένα λινκ «Υπηρεσίες Web Design».
- Σχετικό περιεχόμενο
Οι «σάλτσες» στην Αρχική Σελίδα δεν ωφελούν σε τίποτα. Μείνε στο θέμα σου απλά και όμορφα.
- Αναζήτηση
Ειδικά αν πρόκειται για e-shop είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο.
- Branding
Πολλοί θεωρούν το brand σημαντικό. Αναγνωρισμένες ιστοσελίδες όπως το Facebook, για παράδειγμα, έχουν άλλο σκεπτικό. Θεωρούν πως οι επισκέπτες γνωρίζουν ήδη ποιοι είναι, συνεπώς, δεν έχει κανένα νόημα να το υπερ-τονίζουν...
Το πιο σημαντικό για να κάνει η Αρχική Σελίδα καλή εντύπωση με την πρώτη ματιά είναι να δίνει στον επισκέπτη το σωστό μήνυμα για το ποιοι είστε και τι μπορείτε να κάνετε για αυτόν.
Ένα banner που βοηθά τον χρήστη να βρει τα κατάλληλα για εκείνον προϊόντα (πχ recommended products for you) αυξάνει τις πιθανότητες ο χρήστης να ψωνίσει.
Ένα banner που κατευθύνει τον χρήστη στις «ευκαιρίες» (π.χ «summer hot sales») βοηθά την επιχείρηση να προωθήσει τα προϊόντα που θέλει.
Το καλάθι
Και μόνο που το βλέπει κανείς καταλαβαίνει ότι μπορεί σε αυτή την ιστοσελίδα να κάνει αγορές. Όσο πιο ευδιάκριτο είναι τόσο το καλύτερο.
«Μια εικόνα χίλιες λέξεις»
Αν καταφέρεις με τις φωτογραφίες που έχεις επιλέξει στην Αρχική Σελίδα να τους κάνεις να καταλάβουν ότι ΕΔΩ θα βρουν αυτό που ψάχνουν. Συγχαρητήρια! Πέτυχες τον στόχο σου!
Η γλώσσα
Και το design της πρώτης σελίδας και οι τέλειες φωτογραφίες πάνε χαμένα αν ΔΕΝ συνοδεύονται από καλά κείμενα. Υποτίθεται ότι είναι το «δόλωμα» για να πάει κανείς παρακάτω, να δει την «πραμάτεια» και να ψωνίσει, όχι να φύγει τρέχοντας!!
«Ποιοι είστε» ;;;
Διευκόλυνε τον επισκέπτη να μάθει τις πληροφορίες που χρειάζεται για την επιχείρησή σου. Στατιστικές δείχνουν πως είναι το πρώτο που κοιτάζει όταν μπαίνει στην πρώτη σελίδα.
Πιστεύω να σε έπεισα! Αν ακόμα έχεις αμφιβολίες ρίξε μια ματιά στο παρακάτω infographic που ετοίμασαν οι φίλοι μας από την Kissmetricks, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και θα δεις ότι έχω δίκιο.