seo προωθηση

Πόσο καλή είναι η ιστοσελίδα σας; Γίνετε ο (αμερόληπτος!) κριτής της δικής σας ιστοσελίδας.

Ο καθένας από εμάς βλέπει την δουλειά του και την ιστοσελίδα του με διαφορετικό μάτι.

Μερικοί νομίζουμε ότι τα κάνουμε όλα σωστά και ότι έχουμε την καλύτερη ιστοσελίδα του πλανήτη (άσχετα που αυτό μπορεί να μη μεταφράζεται σε επισκεψιμότητα).

Άλλοι νομίζουμε ότι ακόμα και αν δεν είναι τόσο καλή υπάρχει πάντα η ευκαιρία για βελτίωση και προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να την κάνουμε πιο θελκτική και πιο λειτουργική.

Λίγοι τέλος «ψαχνόμαστε» συνεχώς και θέλουμε να ξέρουμε αν η ιστοσελίδα μας είναι τόσο αποτελεσματική όσο θα θέλαμε …και τόσο ωραία όσο νομίζουμε!

Ανεξαρτήτως σε ποιο «σακί» βρίσκεται ο καθένας μας η ερώτηση είναι μια και απευθύνεται στον εαυτό μας και μόνο : « Πως μπορώ να βελτιώσω την ιστοσελίδα μου, για να αυξήσω τις πιθανότητες να πετύχω τους στόχους μου.»

Πριν αγχωθείτε και πέσετε με τα μούτρα στο brainstorming ψάχνοντας ποιά νέα στρατηγική θα εφαρμόσετε…. Κάντε ένα βήμα πίσω και καθίστε να αξιολογήσετε αντικειμενικά την ιστοσελίδα σας .

Μπορεί να σας φαίνεται εύκολη υπόθεση αλλά δεν είναι καθόλου! Πώς να ανακαλύψεις τι πρέπει να διορθώσεις ή να βελτιώσεις όταν νομίζεις ότι όλα είναι καλώς καμωμένα;

Η απάντηση είναι αντικειμενικά για αυτό πριν πάμε παρακάτω ξεχάστε ότι είστε ΕΣΕΙΣ!

Δεν είσαι εσύ!

Το λέμε και το εννοούμε πες ότι είσαι κάποιος άλλος, ένας επισκέπτης της ιστοσελίδας σου για παράδειγμα.

Γιατί εσύ σαν αφεντικό ξέρεις με κάθε λεπτομέρεια τα πάντα για την επιχείρηση σου και τι δυνατότητες έχει , ο επισκέπτης όμως όχι και χρειάζεται τον χρόνο του για να αντιληφθεί αν εσύ μπορείς να του προσφέρεις αυτά που ψάχνει.

1) Το ονοματάκι σας…;;

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας από την επωνυμία της ιστοσελίδας σου. Το όνομα που έχεις επιλέξει εμπνέει εμπιστοσύνη; Τι μπορεί κανείς να καταλάβει από το όνομα της ιστοσελίδας σας για τις υπηρεσίες που προσφέρεται; Αν από το branding ήδη υποδηλώνετε σοβαρότητα και επαγγελματισμό, είναι μια καλή αρχή….

2) Αισθητική και οπτικό αντίκτυπο: Η εμφάνιση μετράει!

Να ξέρεις ότι αυτό που παρατηρούν πρώτα απ’ολα οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου είναι το design και η συνολική εικόνα. Έχει επιβεβαιωθεί από έρευνες ότι το 94% των χρηστών σχημάτισαν την πρώτη εντύπωση βάση design. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι το 75% θεώρησε αξιόπιστη μια εταιρεία βασιζόμενο στο design της ιστοσελίδας.

Φαντάσου λοιπόν ότι επισκέπτεσαι για πρώτη φορά την δική σου ιστοσελίδα . Δεν έχει σημασία αν βρίσκεσαι στο blog ή στην αρχική σελίδα ή οπουδήποτε αλλού. Δες και αξιολόγησε το αισθητικό αντίκτυπο . Η πρώτη ματιά και μετράει και έχει πολλά να σου πει.

Παρατήρησε το blog σου είναι «καθαρό», απλό και ξεκούραστο στο μάτι; Μήπως είναι «φορτωμένο», άναρχο και πηγμένο στα χρώματα και το μάτι δεν ξέρει που να πρωτοεστιάσει;

Κάνε το ίδιο και με τις υπόλοιπες σελίδες και έχε υποψιν ότι αν οι επισκέπτες μπαίνουν στην ιστοσελίδα σου από το blog τότε η πρώτη εντύπωση ξεκινάει εκεί ακριβώς.

Εσύ ρωτάς, εσύ απαντάς!

1) Που πρωτο- πέφτει το μάτι σου (χωρίς scrolling) . Είναι αυτό το πρώτο πράγμα που θέλεις να βλέπουν οι επισκέπτες σου;

2) Η διάταξη της σελίδας σου είναι τέτοια που να βοήθα τον αναγνώστη;

3) Τα χρώματα ταιριάζουν μεταξύ τους ; Βοηθούν τον αναγνώστη να καταλάβει την ιεραρχία της σελίδας; Ταιριάζουν με το logo;

4) Τα χρώματα που έχεις επιλέξει συμβαδίζουν με το συναίσθημα που θέλεις να βγάλεις; ( τσέκαρε στο ακόλουθο infographic )

color emotion guide


5) Οι γραμματοσειρές είναι ευανάγνωστες ; Τα κείμενα είναι σωστά διαχωρισμένα;

3) Πλοήγηση: Το Α και το Ω

Πάμε στην πλοήγηση που είναι το Α και το Ω αφού έτσι ο επισκέπτης της ιστοσελίδας θα ενημερωθεί για την επιχείρηση σου και θα βγάλει τα συμπεράσματα του για το ποιοι είστε και πόσο καλά κάνετε την δουλειά σας.

Έστω ότι περιηγείσαι στην ιστοσελίδα σου για πρώτη φορά λοιπόν και ψάχνεις να βρεις πληροφορίες για την επιχείρηση και τις λύσεις που μπορεί να σου προσφέρει. Βγάζεις άκρη; Μήπως χάνεις τη μπάλα δεξιά και αριστερά ;

Στο δικό σου το μυαλό μπορεί να έχει νόημα να φορτώσεις το σαιτ σου με λέξεις κλειδιά και ένα σωρό σελίδες , έλα όμως που τέτοιου είδους τακτικές τελικά οδηγούν στην αποδιοργάνωση και δυσχεραίνουν την πλοήγηση στην ιστοσελίδα!

Για αυτό λοιπόν χρειάζεται να εξορθολογήσεις την πλοήγηση προτάσσοντας τις σημαντικές σελίδες και χρησιμοποιώντας απλή και κατανοητή σε όλους γλώσσα. Είναι σημαντικό!

Τώρα που το ξεκαθαρίσαμε και αυτό πάμε να δούμε αν η εμπειρία πλοήγησης στην ιστοσελίδα σου είναι η καλύτερη δυνατή!

Εσύ ρωτάς, εσύ απαντάς!

1) Που είναι το μενού πλοήγησης; Είναι ευδιάκριτο;

2) Πόσο βαθιά χρειάζεται να «σκάψει» κάποιος από τη αρχική σελίδα ως τις ενδότερες για να βρει αυτό που ψάχνει; Υπάρχει δυνατότητα συντόμευσης;

3) Μπορεί ο επισκέπτης να καταλάβει ποια είναι η δουλειά που κάνεις μέσω της πλοήγησης ; Οι τίτλοι βοηθάνε; Οι γραμματοσειρές είναι ευανάγνωστες;

4) Αν η ιστοσελίδα είναι πολύ μεγάλη υπάρχει η επιλογή «Αναζήτηση» ώστε να βρει αυτό ακριβώς που ψάχνει;

Αξιολόγηση περιεχομένου : Η ώρα της κρίσης

Να΄μαστε λοιπόν στην αξιολόγηση, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην κριτική μιας ιστοσελίδας.

Είναι πολύ βασικό να προσφέρετε περιεχόμενο στους επισκέπτες σας το οποίο τους διδάσκει πράγματα αλλά τους δίνει και λύσεις στο πρόβλημα τους .

Θα πρέπει να υπάρχει ποικιλία περιεχομένου το οποίο βρίσκει απήχηση στους νέους επισκέπτες αλλά κρατά το ενδιαφέρον και των υπολοίπων .

Συνεπώς αξιολογήστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και κρίνετε αν είναι ικανοποιητικό . Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι το «αφεντικό» τώρα δεν είστε εσείς αλλά οι επισκέπτες σας… Σε αυτούς απευθύνεστε…

Εσύ ρωτάς, εσύ απαντάς!

1) Οι προσφορές -αν έχετε- σχετίζονται με αυτά που γράφεται στο blog ;

2) Πόσο περιεχόμενο ανεβάζετε συνήθως καθημερινά; Είναι αρκετό για να κράτα το ενδιαφέρον των επισκεπτών αυξημένο;

3) Είναι εξατομικευμένη η γλώσσα που χρησιμοποιείται; Μήπως δεν έχει προσωπικότητα;

4) Οι επισκέπτες είναι εύκολο να κατανοήσουν ποιοι είστε, τι κάνετε και πως μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε;

5) Μήπως η ιστοσελίδα σου λέει για εσένα τον ίδιο περισσότερα από όσα θα έπρεπε; Προτεραιότητα έχουν ο επισκέπτης και οι ανάγκες του μη το ξεχνάς.

Χρηστικότητα

Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από μια ακαταλαβίστικη ιστοσελίδα και σίγουρα δεν θέλετε αυτή να είναι η δική σας.

Για να το αποφύγετε να έχετε κατά νου ότι δεν πρέπει με τίποτα να θυσιάσετε την χρηστικότητα της σελίδας σας για άλλους λόγουςς που μπορεί να εξυπηρετούν εσάς τους ίδιους προσωπικά. Θα αποβεί εις βάρος σας.

Εσύ ρωτάς, εσύ απαντάς!

1) Πόσο εύκολο είναι ο επισκέπτης να αγοράσει κάτι στην ιστοσελίδα σου, να συμπληρώσει μια φόρμα ή έστω να διαβάσει ένα άρθρο;

2) Πόσο γρήγορα «φορτώνει» η ιστοσελίδα ;

3) Μπορούν όλοι να πλοηγηθούν εύκολα στις ενδιάμεσες σελίδες ή μήπως οι μισοί χάνονται στη διαδρομή;;;

4) Έχει η ιστοσελίδα σου αυτό το «κάτι» που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα;

5) Και τέλος το σημαντικότερο όλων : «είναι η ιστοσελίδα σας responsive» ; Δηλαδή μπορούν να την βλέπουν όλοι από υπολογιστή, ταμπλετ και κινητό χωρίς προβλήματα ;

Extra tip από την ομάδα της Cosmart

Πάντα έρχεται εκείνη η ώρα που θα πρέπει να απέχεις για λίγο από την αξιολόγηση της ιστοσελίδας σου και την ανάλυση για το τι πάει καλά και τι όχι και γιατί..

Share this Post:
κατασκευη ιστοσελιδας seo